A Denon és a Marantz 2025-ben leállíthatja tevékenységét??
Sötét jövő a Denon, Marantz és más híres hifi-márkák előtt
A hifi ipar ikonikus nevei, mint a Denon, a Marantz, a Bowers & Wilkins és társaik, komoly válság elé néznek. A Sound United, amely ezeknek a márkáknak az anyavállalata, mélyen a veszteséges működésbe süllyedt, miközben az eladások csökkentek, és a cég nem talál vevőt. A jelenlegi helyzet szerint 2025 elején a vállalat akár végleg beszüntetheti tevékenységét. Ez a lépés valószínűleg maradandó károkat okozna az érintett márkák hírnevében és piacán.
„A vállalat üzletágának feladása”
A hónap elején egy konferencián a Sound United vezetői már nyíltan beszéltek az „üzletág feladásáról”. Egyúttal azt is kizárták, hogy a vállalat egyes részeit önálló cégekbe szervezzék ki, ami lehetőséget adhatott volna a Denonnak, Marantznak és más márkáknak a további működésre. Bár a pontos részleteket nem osztották meg, úgy tűnik, hogy 2025 tavaszán a Sound United megszűnik.
Érdekes módon a bejelentések után a részvények értéke növekedett, ami arra utalhat, hogy a befektetők pozitív fejleményként értékelik az esetleges felszámolást, mivel így megszabadulhatnak a cég tartós veszteségeitől.
Az impulzív felvásárlás következményei
A Sound United problémái évek óta fennállnak, de 2022 áprilisában súlyosbodtak, amikor a Masimo – egy orvosi eszközökre szakosodott, a hifi iparban tapasztalatlan vállalat – megvásárolta a céget. A felvásárlást az akkori vezérigazgató, Joe Kiani kezdeményezte, aki később, 2024-ben távozott a részvényesek nyomására.
A hifi szektor tapasztalatainak hiánya és a vezetői támogatás nélkül nehéz volt a Denon, Marantz, Polk Audio és más márkákat nyereségesen fenntartani a pandémia utóhatásai közepette. Szakértők szerint a Masimo és a Sound United közötti együttműködés hiánya, valamint a márkák „DNS-ének” háttérbe szorítása vezetett a jelenlegi helyzethez.
Van remény, avagy a cég oldaláról nézve már sokkal rózsásabb a helyzet.
A harmadik negyedéves eredményközleményben a Masimo jelezte, hogy amennyiben az igazgatótanács nem folytatja tovább a fogyasztói audio üzletág tőzsdén jegyzett társasággá történő kiválását, a Masimo várhatóan a fogyasztói üzletágat megszűnt tevékenységként kezeli.
A hír óta nyilván megjelentek a magyarázatok, mi miért történt.
Elismerik, hogy ez némi zavart okozott és szeretnék tisztázni, hogy ez mit jelent:
A „megszűnt tevékenység” besorolás egyszerűen egy számviteli kiigazítást tükröz, amely azzal kapcsolatos, hogy a fogyasztói üzletág hogyan szerepel a Masimo átfogó pénzügyi kimutatásaiban.
Mindenkit megnyutatnak tehát, hogy
"Ez nincs hatással a fogyasztói audio üzletág napi működésére, termékeikre vagy szolgáltatási szintükre."
eközben csapatunk továbbra is rendületlenül arra összpontosít, hogy biztosítsa üzletáguk további kereskedelmi sikerét.
Elkötelezettségük, hogy továbbra is innovatív, a kategóriájában legjobb fogyasztói audio megoldásokat fognak fejleszteni és szállítani, miközben megszilárdítják márkáik piaci pozícióját.
Hírlevél